May 14, 2012

Rizoto sa Puzevima & Divljom rizom


                         



        Zanimljivo popodne danas... Jos zanimljiviji recept i meni vrlo dragi blog post. Dosli smo doma a cesta ispred kuce puuna puzeva. Samo sam pogledala B-a i vec je znao sto slijedi. Ja sam se vec vidjela kako ih doma pripremam, a on je sa djecom vec bio na livadi. Na sekund me misao, da cu vjerovatno imati pa barem dva dana posla oko njih, na sekund me to pokusalo omesti ali uzalud. Obukli smo Bru i Jakoba i na livadu. Kisa je rosila, Jakob gustao i frfljao ta toooo,ta tooo :) a Bru nije mogla doci k sebi od srece sto smije skociti u lokvu vode,  uprljati se cijela i da se pri tome svi smijemo. 
Uslikala sam par odlicnih fotografija i na kraju je ova nasa mala avantura ispala veoma produktivna.







To je bio toliki gust. Jedna mala prosta situacija a za dijecu toliki dozivljaj. Ma koja igraonica,koje igraliste,ovo im je bilo draze od icega. Jakob je bio toliko smijesan. Kisa mu nikako nije bila jasna. Ta tooo i ta tooo... I na kraju je rekao puuuc :)) Rastopili smo se..





Veselje se nastavilo i doma. Sakupili smo dvije male vrecice i sad ih je trebalo negdje smjestiti da odstoje dan/dva. Stavila sam ih u jednu plasticnu posudu i poklopila resetkom iz pecnice. Kako se njih dvoje nisu mogli odvojiti od svojih puzeva,morala sam ih staviti na terasu,tocno ispred balkonskih vrata i oni su ih promatrali i proucavali sve dok nije pao mrak. 
Djecije radosti uz koje sam odrastala a koje su mnogima danas postale luksuz i predmet. Nismo doma,i nemamo niti baku niti didu na selu ali zato imam volju i zelju da svojoj djeci priustim ovakve radosti.Nekome mozda i smijesne ali njima malima toliko vrijedne. Bez obzira zivjeli u Madridu, Moskvi ili Parizu ja cu naci neko selo gdje ce koke slobodno setati a male koze oko ovaca trckarati i moji pacici ce u tome uzivati. Da me dijeca za kravu pitaju,mama jeli to konj ili krava mislim da bih do kraja zivota imala griznju savjesti. A ima toga,i to dosta. 
Nije bilo bas jednostavno objasniti Bru zasto se sada ti nasi slatki puzevi kuhaju. A zasto ovo,a zasto ono. Pa ti sada smisli pricu a da ona ne krene plakati od tuge.
Kao sto sam i ocekivala,dva dana sam se vrtila oko puzeva. Prvo ih iscisti. Pa skuhaj. Pa ocisti. I onda pokusaj naci na netu nesto zanimljivo sto bi mogli s njima. Rizoto sam vec pripremala pa sam htjela nesto drugo. No izbor je bio tako mali da sam se ipak opet odlucila za rizoto. Rizoto od divlje rize & puzeva. Jako zanimljivo. Specificno. Neobicno. Prevladava okus puza i ako ga volite,odusevit cete se, a ako ne onda barem pogledajte ovu nesvakidasnju deliciju.
Prosle godine bili smo u jednom skijalistu i u gurmet restoranu imali su puzeve sa crnom pastom u kremastom umaku. Svidjelo mi se. Ali puzevi se nisu osjetili. Za razliku od ovog rizota...


Rizoto sa Puzevima & Divljom rizom

  • 700 g ociscenog mesa puzeva
  • 1 glavica luka
  • 2 mrkve
  • 1 stapka celera
  • 1 svijeza rajcica
  • 1 zlica komadica susene paprike
  • 2 lovorova lista
  • 100 ml bijelog vina
  • cca 1,5-2 l tekucine, vode ili temeljca po zelji
  • 4 case divlje rize
  • sol,papar
Postupak:
Rizu namocite u vodi i neka odstoji sto duze (moze i preko noci). Prokuhajte ju u posoljenoj vodi 20 ak min i isperite tamnu boju koju pusti. 

Ako ste sami sakupili puzeve,onda zasucite rukave jer s njima i ciscenjem ima dosta posla. Prvo ih morate ostaviti dan/dva da se isciste. Stavite u neku plastiku/kantu i poklopite resetkom iz pecnice. U suprotnom, ako ih odmah budete kuhali voda ce jako puno pjeniti i sve njihove 'necistoce' izaci ce u vodi prilikom kuhanja. To vam ne preporucam! Tokom ta dva dana ispirala sam ih 4,5 puta. Kuhajte ih sa lovorovim listom i par zrnaca papra oko 40 min. Preporucam da koristite sto vecu posudu jer ce na pocetku dosta pjeniti. Kada su gotovi,procijedite.
 Nema drugog nacina da vidite dali su kuhani nego da ih probate tako kuhane. Ako mozemo jesti kamenice,onda i probati kuhanog puza nije tako velika stvar zar ne? :) Izvucite puza iz kucice i odstranite tijelo/meso (samo dio koji vidite kada puz izadje iz kucice) od unutrasnjeg dijela. Meso dobro operite od sluzi i probajte. Mozete malo i posoliti. Ne smije biti zilavo,nego meko. I imajte na umu da ce se oni jos 40 min kuhati u rizotu. 

Na maslinovom ulju prodinstajte sitno sjeckani luk, mrkvu i celer. Dodajte lovor i komadice paprike te ociscene puzeve. Posolite i popaprite. Kada ispari voda koju puste puzevi,dodajte sitno sjeckanu rajcicu i vino i pustite da opet ispari. Zatim dodajte tekucinu i pustite da kuha 20-25 min. Redovito podljevajte kako vam nebi zagorilo. Dodajte dobro ispranu, polu kuhanu rizu i kuhajte i podlijevajte dok se rizot ne skuha do kraja.
Napomena: divlja riza se ne kuha do tocke da bude mekana kao bijela. Ona bi trebala biti za nijansu tvrdja, al dente. Za tekucinu mozete koristiti vodu ili temeljac. U jednom receptu sam vidjela da je chef koristio riblji temeljac. Nisam probala. Ili mozete koristiti povrtni ili pileci. U svakom slucaju temeljac ce dati jednu dodatnu aromu.
Mozete posuti ribanim parmezanom i posluziti.
Dobar tek!







No comments:

Post a Comment